2012. augusztus 31., péntek

Fokhagymás pogácsa


 

Huh, olyan régen írtam már ide, hogy hirtelen azt se tudom, hogyan kezdjek neki. Bár úgy terveztem, hogy idén nem tartok nyári szünetet, mégis sikerült bő egy hónapig nélkülöznöm a blogírást. Most azonban az ősz érkeztével én is visszatérek. Jó apropó erre az aktuális Blogkóstoló, aminek az utolsó határidős nap utolsó óráiban sikerül is becsusszannom.
Chef Viki "sorsológépe" most Judit60 blogját adta nekem. Örültem neki nagyon, mivel eddig még egyáltalán nem ismertem..na, de most már ezt a hiányosságomat is pótoltam :) Kár lett volna kihagyni, hiszen ha ő nincs, tán sose hallok a fokhagymás pogácsáról, pedig ha ettetek még finomat...tudom ajánlani :) itt van egy kis ízelítő is hozzá..



Hozzávalók:
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • kb 50-60 dkg liszt (eredetileg 40 dkg, de nekem több kellett)
  • 2.5 dkg élesztő
  • 2 kk só
  • bors ízlés szerint
  • 5 gerezd reszelt fokhagyma
  • 15 dkg vaj
  • 1 tojássárgája
  • 1 tojássárgája a tetejére
  • reszelt sajt

Elkészítés:

  1. A hozzávalókból szép, fényes tésztát dagasztunk, majd a duplájára kelesztjük.
  2. 1-2 centisre kinyújtjuk, szaggatjuk, majd letakarva 20 percig pihentetjük.
  3. Tojássárgával lekenjük, reszelt sajttal megszórjuk, majd 190 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt készre sütjük.
 

15 megjegyzés:

  1. Üdítőek ezek a képek. Tényleg jó fokhagymásra készítetted, bár én ab ovo rajongok érte, úgyhogy nekem jöhet! Ha kilövöd a feliratkozót, és megint felrakod nem segít? Mert így én sem tudok olvasód lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamiért csak innen, Spanyolországból látszódik csak nekem, h kik a rendszeres olvasók. Most jöttem épp vissza, nálam már működik. Nálad?

      Amúgy próbáltam az általad leírt módszert, nem sikerült :(

      Törlés
    2. Nem, sajnos vakablak..(( De a blogspotos blogokkal állítólag a gyűjtőknek is meggyűlt a baja. Enyém sem megy le napok óta.

      Törlés
    3. Ja, még csak annyit, citálom mi van helyette, hátha tudsz kezdeni valamit vele:

      "Sajnáljuk...

      Ez a modul helytelenül van konfigurálva. Webmesteri javaslat: ellenőrizze, hogy a "Google Kapcsolat - Beállítások - Főoldal URL-címe" mezőben lévő érték megegyezik-e ennek a webhelynek az URL-címével."

      Törlés
    4. Aha, igen, ezt szokta nekem is kiírni Magyarországon, vagy bárhol máshol, ami nem Spanyolo.
      Lövésem sincs, h mit lehetne kezdeni ezzel a helyzettel.

      Amúgy pár napja valaki feliratkozott. Neki pl hogy sikerült?

      Törlés
    5. No, FB-os körkérdésből okulva valaki látja, valaki nem...szóval szerintem pár nap múlva próbálkozz újra, hátha helyreáll a rend

      Törlés
    6. Nem akarlak elkeseríteni, de már hetek óta ez van kinnt. Lájkoltalak fészen, de azt nem szeretem. Szóval inkább betettelek a listába, így látom mi történik.
      Azt a delikvenstől kéne megkérdezni hogy sikerült feliratkoznia. Lehet Erdélyből van, vagy külföldön valahol...passz.
      Ja, különben köszi, hogy feliratkoztál a festősös oldalamra.))

      Törlés
  2. Micsoda hangulatos szeptemberi képek!!!

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Óóó, köszönöm, nagyon jólesik ilyet olvasni :)

      Törlés
  4. nagyon szépek a képek! jöhetne ide is egy kis pogi! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. A következő adagból ígérem, gurítok majd :)

      Törlés
  5. ..akinek ma is szépet, jót szeretnél adni kincseidből, hogy szebbé tehesd életét...és a reggel többé már nem nyűg, a reggel többé nem kötelesség, a reggel már Ő!..

    Szép ébredezést, és még szebb napot kívánok!:))

    Csodákat látok itt! Gratulálok!
    Ágnes Napocska Ambrus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm a kedves soraidat, megmelengették a lelkemet :)

      Törlés