2012. április 19., csütörtök

Krumpliba rántott hús, avagy tócsis hús


...vagy tócsnis, lapcsánkás, cicegés, stb (egyéb nevek még itt, hihetetlen, mennyiféleképpen hívják).

A Blogkóstoló apropójaként készült ez az étel. Még mielőtt kisorsoltam volna a blogokat, eldöntöttem, hogy akárkit kapok (persze, ha nem speciális blog), NEM édeset fogok tőle készíteni, hiszen a blog már roskadásig tele van édességekkel. Amúgy is jól jött egy kis vérfrissítés a konyhámba, úgyhogy amint "megkaparintottam" Vanilla blogját, rögtön bele is ástam magam.
Nem tudok szó nélkül elmenni a mézeskalácsai mellett, annyira fantasztikusak. Itt és itt találtok egy kis ízelítőt belőlük.

Miután kigyönyörködtem magam Vanilla Daniela csodás kézügyességén, ráfókuszáltam a főételeire. Hosszas tanakodás után emellett döntöttem. Ezúton is kezeit csókdosom, nagyon köszönöm a receptet, igazán finom, laktató ebéd kerekedett belőle. Nagyjából az eredeti receptet követtem, icipicit módosítottam csak rajta.



Hozzávalók:

  • 1 db csirkemell felszeletelve, enyhén kiklopfolva
  • 2-3 nagyobb darab krumpli
  • 2 tojás
  • 1 doboz tejföl
  • reszelt sajt
  • bors
  • ételízesítő (én szárított medvehagymát és majorannát használtam)
  • 1 gerezd fokhagyma


Elkészítés:

  1. A csirkemell szeleteket sózzuk, borsozzuk, és ízesítsük vagy ételízesítővel, vagy az általunk elképzelt fűszerekkel.
  2. A krumplit pucoljuk, mossuk, majd reszeljük le nagylyukú reszelőn. Nyomkodjuk ki a levét, majd üssük hozzá a tojásokat, picit sózzuk, borsozzuk. Ha megint levet eresztene, sűrítsük egy kevés liszttel (én még egy pötty mustárt is tettem bele).
  3. A hússzeleteket "panírozzuk be" a reszelt krumplival (nyúljunk alá a kanállal/villával úgy, hogy az aljára is kerüljön a krumpliból), majd forró olajban süssük készre őket.
  4. Tegyük egy hőálló tálba a kész husikat, majd kenegessük meg fokhagymás tejföllel és szórjuk meg bőven reszelt sajttal.
  5. Toljuk be annyi időre a meleg sütőbe, míg a sajt rá nem olvad a krumplis-tejfölös hússzeleteinkre.
  6. Rizzsel/sült krumplival, és egy tál friss salátával körítve jó étvággyal fogyasszuk el munkánk gyümölcsét :)

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Nem elég a krumpli bunda, hanem még a fokhagymás tejföl és ráolvadt saj is... mennyei!

    VálaszTörlés
  2. Ezt mi is nagyon szeretjük, csak a mi tájékunkon matutkának hívják :)

    VálaszTörlés
  3. Jól kitaláltad! Mi is hasonlóképpen készítjük, csak nálunk a krumplimasszába kerül a fokhagyma.

    VálaszTörlés
  4. Imádom:)Hétvéégn küldöm én is:)

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon fincsi tud lenni! Mi borzaskának hívjuk.

    VálaszTörlés