2013. február 8., péntek

Kandírozott sárgarépa

 

Most csak egy gyors ötletet hoztam...ami eredetileg nem az enyém, hanem Ildinyóé. Ő narancshéjat és gyömbért is kandírozott, én most csak répát. Halomszám áll itt nálunk a sárgarépa, szerettem volna velük kezdeni valamit, mielőtt átadják magukat az enyészetnek. Annyira jól sikerült a kísérlet, hogy hamarosan újráznom kell. Próbáljátok ki ti is, egyáltalán nem nagy ördöngősség ám a kandírozás :)


Hozzávalók:
  • tetszés szerinti mennyiségű sárgarépa 
  • ugyanannyi cukor
  • víz
  • kristálycukor

Elkészítés:
  1. A répákat meghámozzuk, megmossuk és kb 3 mm-es karikákra vágjuk.
  2. Lemérjük, majd ugyanannyi mennyiségű cukorral egy lábasba tesszük. Felöntjük annyi vízzel, ami éppen csak ellepi.
  3. Közepes lángon annyi ideig főzzük, míg a cukorszirup jó sűrű nem lesz.
  4. Ekkor a répakarikákat egy kristálycukros tálkába tesszük (én egy tasak narancsos cukrot is kevertem hozzá), meghempergetjük benne, majd félretesszük őket egy éjszakára szikkadni. Üvegben (valószínű) jó sok ideig eláll.

8 megjegyzés:

  1. Istenem ez a KAROTTKA!!!! Mennyit gondoltam rá. Gyerekkorom édessége. Még társadalmi munkában is ebben a gyárban dolgoztunk, ahol ezt készítették...Szuper, máris vittem. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, ezek szerint nincs új a nap alatt :)
      Nagyon örülök, h kedves emléket ébresztett :)

      Törlés
  2. Nagyon ötletes. Más gyümölcsöt, narancsot, citromot már kandíroztam. Kifogom próbálni ezt is ! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, h tetszik! Biztos vagyok benne, h ízleni fog :)..vagyis remélem :)

      Törlés
  3. Guszta!
    Meg is puhulnak a répák teljesen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roppanósak lesznek (a cukorkéregtől), de belül puhák, úgyhogy teljesen jól rágható :)

      Törlés