2013. március 17., vasárnap

Gombapástétom

 

Réges-rég, amikor még Hankkánál volt az aktuális blogkóstoló, én Pinkóci blogját kaptam "kipróbálásra". Örültem is neki nagyon, csodásak a képek, izgalmasak a receptek, és külön jó, hogy vegetáriánus, így van ötlet, hogy honnan főzzek, ha vegetáriánus vendégek jönnek hozzánk :)
Sajnos akkor a kiírt időpontra nem tudtam semmit se sütni-főzni, mivel épp akkor voltunk a pakolás-költözés kellős közepén, de mindenképp pótolni szerettem volna a hiányosságomat. Már akkor kinéztem a gombapástétom receptjét, amit ma meg is csináltam. Picit módosítottam rajta, ezúttal nem direkt, mivel sajnos kifelejtettem belőle a hagymát, így anélkül készült..na, persze ez semmit se rontott rajta, nagyon finom lett a végeredmény.
Köszönöm a receptet Pinkóci és még egyszer elnézést, hogy ennyire megkéstem a "kóstolással".

Hozzávalók:
  • 50 dkg gomba
  • pici olaj a sütéshez
  • 1 vöröshagyma (ha nem felejtjük ki :) )
  • 1 ek friss rozmaring
  • 7 dkg dió
  • fél ek olívaolaj
  • bors
  • 2 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
  1. Az eredeti recept szerint a diókat vízbe kell áztatni. Nos, nálam ez kimaradt, helyette pár perc alatt száraz serpenyőben megpirítottam, majd hozzáadtam a gombát, olajat, és készre sütöttem. Mivel a gomba levet ereszt, ezért meg volt oldva a dióáztatás is.
  2. A diós gombát aprítóba tettem, hozzáadtam a fokhagymát, rozmaringot, olívaolajat, sóztam, borsoztam, és összeturmixoltam. Az enyém egy kicsit "rusztikusabb" lett, viszont az íze.... :)

6 megjegyzés:

  1. De sajnálom, hogy nem tudtál akkor részt venni, csodás ez a pástétom! :) Biztosan finom lehet pirítóssal is, mostanában úgyis rákattantunk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sajnáltam, ezért is akartam mindenképp pótolni :)
      Tényleg nagyon fincsi :))

      Törlés
  2. Nagyon jó lehet! Nálunk a nagyfiú imád mindent ami gombás, el fogom készíteni :)

    VálaszTörlés
  3. Gomba dióval érdekes ízharmóniát adhat, ki kell próbáljuk:-)

    VálaszTörlés