2011. május 4., szerda

Forró fehércsoki fondant


Na, ez az a típusú édesség, amiről anno, gyerekkoromban sokat álmodtam. Kívül szilárd, belül folyós, és tömény csokis.
Milyen jó, hogy vannak olyan álmok, melyek valóra válhatnak! Ezt a tündérmesét a Nosalty-nak köszönhetően én is megvalósíthattam, mikor rátaláltam A receptre.
Már első próbálkozásra tökéletesen sikerült, teljesen meggyőzött, elvarázsolt. Másodszorra is fantasztikus élmény volt, de már elkezdett a fejemben motoszkálni, hogy hogyan is lehetne ezt tovább fokozni...
Harmadszorra megszülettek ők, a "szőke" testvérkék.




Hozzávalók:
  • 100 g vaj
  • 100-150 g fehércsoki
  • 2 tojás
  • 2 tojássárgája
  • 120 g cukor
  • 100 g őrölt mandula
  • kevés liszt

Elkészítés:

  1. A vajat a csokival olvasszuk össze, lehetőleg gőz fölött. Ha már szép folyós, tegyük félre kicsit, hogy szobahőmérsékletűre hűljön.
  2. A tojásokat és a sárgákat keverjük habosra a cukorral, majd öntsük hozzá a langyi csokihoz.
  3. Keverjük-kavarjuk, közben vegyítsük bele a mandulát is, és dolgozzuk jól össze.
  4. Melegítsük elő a sütőt kb 160 fokra.
  5. Eközben vajazzuk ki a sütőformánkat (én szilikonos muffinformát használtam), és tegyük be pár percre a hűtőbe. Ha megdermedt rajta a vaj, lisztezzük ki vékonyan, majd töltsük 3/4-ig a masszánkkal.
  6. Addig süssük, míg a szélei kicsit megbarnulnak, megemelkednek, de a közepük még rezgős.
  7. Ha lehetőségünk van rá, friss eperrel tálaljuk. Brutál finomak együtt :)


3 megjegyzés: