2011. március 15., kedd

Banános-gesztenyés bonbon rózsavizes csinicsoki burokban


Tegnap hirtelen felindultságomban kivettem egy csomag gesztenyepürét a fagyasztómból. Mire feleszméltem, már ki is olvadt, így törhettem a fejem, hogy mit is csináljak vele.
Először valamiféle cupcake-re gondoltam, de jelenleg se a lányom, sem én nem vagyunk abban a kupkékelős állapotban, így a lehető legegyszerűbb megoldásra szorítkoztam.

Belevetettem magam a net gasztrovilágába és az egyik kedvenc török oldalamon rá is találtam a kiindulópontra.
Itt-ott változtattam a recepten, és új külalakot is kapott, úgyhogy profiterol helyett praliné lett a gesztenyémből.




Hozzávalók:
  • 1 csomag gesztenyepüré
  • 1 darab banán
  • darált keksz (amennyit felvesz)
  • 1 tábla étcsoki
  • fél kupak rózsavíz
  • pici olaj
  • negyed tábla fehércsoki

Elkészítés:
  1. A banánt meghámozzuk és villával jól szétnyomkodjuk, majd hozzákeverjük a gesztenyemasszánkhoz. Addig gyúrjuk hozzá a kekszport, míg jól formázható masszát nem kapunk. Diónyi golyókat kerekítünk belőlük.
  2. Az étcsokit vízgőz fölött megolvasztjuk, hozzálöttyintjük a rózsavizet, majd ha már jó folyós a csokink, egy fogvájó segítségével megfürdőztetjük a gesztenyegolyóinkat benne. A csokis kuglikat egy alufóliával letakart tálcára sorakoztatjuk, majd beküldjük őket a hűtőbe dermedni.
  3. Ha már megszilárdult a csoki, vízgőz fölött megolvasztjuk a fehér csokit is pici olajjal, majd egy uzsonnás zacskóba töltjük a masszát. Kis lyukat vágunk a végére és csíkokat húzunk a csokis golyóinkra. Vissza tesszük hűlni, majd jó étvággyal elfogyasztjuk míg csak belénk fér :)

1 megjegyzés:

  1. Nyami te szörnyű vagy! Bűnre csábítod az Emberiséget..Csupa izgalom: geszti, banán, RÓZSAVÍZ...nem szabad a közeledbe menni..:)))

    VálaszTörlés