2011. december 27., kedd

Makadámia grillázsos-kókuszkrémes bonbon


Egy kedves ismerősömnek szerettem volna valami finomsággal készülni karácsonyra. Az, hogy bonbon lesz, és makadámia diós, az nem volt kérdés...csak az, hogy ebből a kettőből hogyan lesz egy. Annyit, de annyit ötleteltem, hogy miként legyen a töltelék, de sehogy se tetszett. Aztán amikor már a hűtőben dermedt a csokiburok, akkor ugrott be, legyen grillázs! Hú, ezt még csak úgy magában elrágcsálni se semmi érzés, na, de így, a lágy kókuszkrémmel együtt...hmmm :)

Elnézést a kép minőségéért, de a gépünk otthon maradt Spanyolhonban, így a szüleim fényképezőjét használtam.



Hozzávalók (12 db-hoz):
  • 125 gr fehér csoki
  • 1.25 gr porított kakaóvaj
  • kb 2-3 ek kókuszkrém (Lidl-s Deluxe)
  • 2 evőkanál cukor
  • 1-2 marék makadámia dió


Elkészítés:

  1. A töltelékhez a makadámia diókat mozsárban kisebb-nagyobb darabokra törjük. A cukrot megolvasztjuk, majd hozzádobjuk a dirib-darab diókat. Gyorsan átkeverjük, majd egy sütőpapírra kiterítjük.
  2. Töltésnél először egy kis kókuszkrémet pöttyintünk a forma aljára, majd ráhalmozunk a grillázsból, és a hézagokat kitöltjük a maradék krémmel vigyázva, hogy pár mm maradjon a bonbon lezárására.
  3. A bonbonokat én így gyártom le.


Tipp:

  1. Ha csak sós makadámia diót kapunk, akkor se essünk kétségbe, csak jó alaposan ki kell mosni. Szerintem ez működik pl a pisztáciával is.
  2. Megmaradt csokiból-töltelékből gyárthatunk ilyen pofás kis tallérkákat. Sütőpapírra kanalazzuk a megolvadt, temperált csokit, majd rányomjuk a rávalót (ötlet innen).

7 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon tudnám szeretni:) A fehércsoki a kedvencem, na meg a makadámia dió sem megvetendő:) Irtó jól néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is postázhatnál egy szemecskét!Milyen jó ötlet a tallérka, soha nem tudom, mit csináljak a maradékkal, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Rendkívül finom ízkombináció! A fehércsoki burok számomra eddig félelmetesnek tűnt, de nálad gyönyörű.

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom milyen az a makadám dió, de ahogy a bon-bont nézem, csakis jó lehet! Lehet az a hosszúkás dió féle? Guszta!!

    VálaszTörlés
  5. Én megelégszem a tallérokkal:-) De csak azért, mert a bonbon másnak készült... Csodásak!

    VálaszTörlés
  6. Boldog Új Évet Kívánok Nektek!

    VálaszTörlés