2011. június 4., szombat

Házi krémes karamell öntettel




Nem tudom, említettem-e már, de a férjemmel iszonyú édesszájúak vagyunk..na persze a lányunk is a mi fajtánk, így ő sem veti meg a finom nyalánkságokat (zsenge korára való tekintettel azonban még csak módjával kap cukros-csokis-habos-babos dolgokat).
S vajon melyik édesszájú ínyenc ne szeretné a klasszikus, minden cukiban kapható krémest?
Mióta Szamóca oldaláról megtanultam leveles tésztát csinálni, azóta piszkálja a fantáziámat, hogy megpróbálkozzak a krémessel itthon is.
Nem is tudom, miért halogattam hónapokig, hiszen semmi ördöngősség nincs benne, és a végeredmény? Hmmmmm, sokkal jobb, mint a cukrászdai :)




Hozzávalók:
  • kb 250 gr leveles tészta
  • 5 tojás
  • 6 dl tej
  • 10 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1/2 rúd vanília, vagy 1 csomag Bourbon vaníliás cukor
A karamell öntethez:
  • kb 5-10 dkg cukor (nem mértem, csak szórtam)
  • kb 1 dl tej
  • és mivel nem lett elég sűrű, ezért pici, kb 1 teáskanálnyi karamellás pudingport is kevertem hozzá.

Elkészítés:
  1. A tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtjuk és két akkora lapra vágjuk, mint a sütőlemez - valamivel nagyobb is lehet, az összehúzódásra számítva -. Forró sütőbe tesszük, majd egyenletesebb tűznél rózsaszínűre sütjük.
  2. A krémhez először a tojásfehérjéket egy habüstben a cukor 2/3-val gőz felett keményre verjük, majd félretesszük.
  3. A tej 2/3 részét forrni tesszük a vaníliával (vagy van. cukorral).
  4. A tojássárgákat elkeverjük a maradék cukorral, a liszttel és a megmaradt hideg tejjel.
  5. Hozzáöntjük a forró tejhez, és addig főzzük folytonos keverés mellett, amíg olyan sűrű nem lesz, hogy a krém elválik a lábas falától.
  6. Levéve a tűzről még melegen hozzákeverjük részletekben a fehérjehabot, majd azon melegében rásimítjuk az egyik tésztalapra.
  7. A másik lapot felkockázzuk és ráhelyezzük a krémre. Jól kihűtjük, majd porcukorral megszórjuk, a karamell krémmel meglocsoljuk és jóízűen elfogyasztjuk.
  8. (A karamell öntethez először felolvasztjuk a cukrot egy lábasban, majd hozzáöntjük a tejet. Addig kevergetjük, míg feloldódik újra a cukor, és ha nem elég sűrű a krémünk, még pici pudingport, vagy rizslisztet szórunk rá)
A recept Horváth Ilona Szakácskönyvéből való.

4 megjegyzés:

  1. Én is ezt a receptet próbáltam ki és nagyon finom lett! Jó pofa a tányér alátéted!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük,így karamellel nagyon fincsi lehet!:-)

    VálaszTörlés
  3. Küldhetnél egy szeletkét ide a szomszédba ;) Ezt biztos én is elkészítem, bár lehet, hogy bolti tésztából. Picit lusti vagyok leveles tésztát készíteni :)
    A krém Horváth Ilonától való? Pedig nekem is természetesen megvan a könyv, de még nem akadt meg a szemem rajta. A képeiddel ínycsiklandozó!!

    VálaszTörlés