2012. október 22., hétfő

Csokoládé Napok - Veszprém

A napokban került megrendezésre az első veszprémi csokifesztivál. Ha már ekkora mákom volt, hogy épp Itthon voltam (alig 20 km-re Veszprémtől), semmi pénzért nem hagytam volna ki ezt a rendezvényt.
Az utolsó napon egy órával a nyitás után mentünk..szerencsénkre, mert ekkor még viszonylag elviselhető mennyiségű tömeg volt csak.
Kb 10-15 kiállító lehetett, köztük a Szerencsi és a Stühmer csokigyár képviselői. A kóstolás mellett (már ahol..) elleshettük a bonbonkészítés, vagy a csokidísz készítés technikáját, nézhettünk grillázskészítést, vagy saját kezűleg gyúrhattuk, díszíthettük a csokis kenyerünket/péksütinket.
A csokitáblákon, bonbonokon, csokiszalámin és egyéb csokis dolgon kívül még különleges lekvárokat, szörpöket is kóstolhattunk (pl. vadkörte-, kakukkfű-, és zöldparadicsomszörp, csakhogy a legérdekesebbeket említsem), illetve kávét, mézet és fagyit is ehettünk/ihattunk (itt átestem a levendula-tűzkeresztségen egy levendulás csokifagyival...egyáltalán nem volt rossz, de szerintem nem leszek továbbra se közeli barát ezzel az illatos növénnyel).
Igazából ez egy alap, kissé felturbózott csokibemutatónak nagyszerűen megfelelt, de számomra egy kicsit kevés volt. Hiányoltam nagyon az alapanyagokat, eszközöket (a bemutatókon láttam, hogy elég sokan kedvet kaptak a dologhoz, jó lehetőség lett volna nekik is, ha ott rögtön hozzá is juthattak volna egy szilikon formához, csokipasztillához...), illetve túl soknak, és egyáltalán nem ideillőnek tartottam a kommersz, már-már gagyi csokikat. Többen lehettek volna kézművesek (vagy minőségi gyártók), és kevesebben a lengyel noname csokieladó helyek.
 Így első alkalommal azért egyáltalán nem volt rossz. Programok, bemutatók, gyerekprogramok, kóstolási lehetőségek mind megvoltak...a hiányosságokat meg talán pótolják majd a következő alkalomra.

Szöveg után némi képbemutató (még több fotó a blog Facebook oldalán) - elnézést a minőségért, de a jó kis gépem megbetegedett, így a szüleim fényképezőjét használtam:


 Csodás kézzel mártott bonbonok


 Csokidísz


  Kézzel készült csoki-bonbondoboz, avagy csokit a csokiba :)
Itt vettem is egy kis kóstolót:

Ezek közül a chilis volt az, ami tetszett. Lágyan olvadós volt az étcsokis ganache a végén egy enyhén csípős chili ízzel, nekem bejött a fehércsokis burok is hozzá. A menta nekem túl erős volt, a balzsamecetes meg túl száraz, a balzsamecetből semmit nem lehetett rajta érezni. Ez kimondottan csalódás volt.


 Csokiszalámik


 Hatalmas, vastag táblás csokik. Nem volt túl nagy választék, de (főleg a tejcsokik) nagyon ígéretesnek néztek ki. Sajnáltam, hogy itt nem volt kóstoló.


 Készülnek a bonbonok



 Különleges lekvárok, dzsemek (és szörpök, amik nem látszanak)


Még 2 zsákmány: Csokoládé napok csoki, amit a jegyvételkor adtak, illetve borsos drazsé. Ez iszonyat jó. Édes és csípős egyszerre, nagyon tuti páros.


11 megjegyzés:

  1. Szívesen elmentem volna én is, de sajna, nem volt aki elvigyen :-(! Talán jövőre sikerül, ha lesz ismétlés! Jó kis összefoglaló sikeredett!

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű, azért itt találtam volna pár kedvemre valót én is :)

    VálaszTörlés
  3. Húha, kora reggel ennyi finomság. Azt hiszem valami csokisat kell ennem...:)

    VálaszTörlés
  4. Azért látom akadt néznivaló, az a csokiszalámi...lóghatna egy az én kamrámban is! :-DD

    VálaszTörlés
  5. Én is tudtam volna zsákmányolni! Az a csokiszalámi brutálisan néz ki! :-)) jöhetne! Köszönjük a beszámolót!

    VálaszTörlés
  6. Jó képek, össze is folyt a nyál a számban. Nyámi-nyámi...Asszem el is megyek kicsit bevásárolni, feltölteni a bűnrekeszt itthon :) Most úgyis olvastam, hogy a kedvenc csokiaim közül néhány szerepel egy akcióban. Ha épp ti is boltba készültök majd, akkor ezt ne felejtsétek igénybe venni: http://fon.gs/nyerocsoki

    VálaszTörlés
  7. Sok ember ha valahová elmegy csak azt keresi mibe köthet bele, de azt nem nézi, hogy egy ilyen rendezvény megszervezése mögött több hónap is lehet, és persze mindenbe bele lehet kötni, de nem mindíg ezzel kellene foglalkozni, hanem örülni annak, hogy ezt is kitalálta valaki, és sok ember dolgozott azért, hogy gyerekek jólérezzék magukat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, h félreértetted akkor az irományomat. Abszolút nem akartam lejáratni a rendezvényt, mert egyáltalán nem volt rossz. Tetszettek a bemutatók, értékeltem nagyon a belefektetett sok munkát, és nagyon remélem, h lesz folytatása :)
      Hiányosságok meg mindenhol vannak, semmi sem tökéletes, de valahol el kell kezdeni, és nyilván a szervezők is sokat tanultak az idei, első alkalomból.
      Na, lényeg a lényeg, részemről ez nem lehúzás volt, csupán a szerény véleményem. Ha lesz jövőre is, mindenképp próbálok elmenni rá :)

      Törlés
  8. jaj, csokiszalámi, összeszaladt a nyál a számba. Csoki jöhet, bármennyi mennyiségben :) mindjárt megyek veszek is, mert most egy hondát lehet nyerni http://fon.gs/nyerocsoki

    VálaszTörlés
  9. Szia Nyam-nyam! Én is ott voltam, nekem sem tetszett annyira a sok noname kiállító, bár volt néhány érdekesség. A csokiszalámit megkóstóltuk (többfajtát is) őszintén szólva nem vesztettek semmit, mivel mind egyforma ízű volt, nem lehetett érezni azt az ízt, amit ráírtak. Nekem a csoki bonbonier és Szántó Tibor csokik tetszettek és ízlettek és a csokidíszítés bemutató jó volt (de a belépő árárért kicsit többet vártam). Bocsi a negatív kritikáért, de nyáron voltrunk egy osztrák csokigyárban (blogonom írtam is) és ott aztán volt mit nézni és kóstólni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, h írtál. Mindjárt megyek is hozzád a csokigyáros beszámolót elolvasni.

      Törlés