2011. szeptember 14., szerda

Mandulás-narancsos "piskóta"




Egy kedves ismerős a Facebook-on azzal a nagyszerű ötlettel állt elő, hogy bepötyög egy receptet, majd nekünk, többieknek az a feladatunk, hogy megsütjük, lefotózzuk, majd feltöltjük az ominózus FB-os csoportba.
Persze azonnal lecsaptam a lehetőségre és erre a receptre.
Mit mondjak? Abszolúte megérte...rég ettem már ilyen finomat! Állagra eléggé emlékeztet a keleties jellegű, grízes, szirupos édességekre, de ez közel sem olyan émelyítő, mint azok.

Az eredeti recepttől kicsit eltértem, mivel nem szeretem a málnát, de ide úgy írom le, ahogy van (zárójelben az én verziómmal).


Hozzávalók:

  • 35 dkg málna (kb 3-4 karéj kandírozott narancshéj, és néhány marék szeletelt mandula)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg mandula
  • 3 tojás
  • 1 narancs reszelt héja
  • 2 tk vanília esszencia
A sziruphoz:

  • 1 citrom, v narancs
  • 2 ek méz
  • 4 db szegfűszeg
  • 1 dl víz
(Én ugyan megcsináltam, de végül nem locsoltam meg vele a süteményt, mert így is elég nedves állagú tésztája lett, nem akartam, hogy szétázzon).

Elkészítés:

  1. A mandulát kicsit megpirítjuk (vigyázni kell, nehogy megégjen). Ha kihűlt, ledaráljuk.
  2. A szobahőmérsékletű vajat a cukorral és a narancs héjával habosra keverjük. A tojásokat lágyan felverjük, amit apránként a masszához adagolunk. Hozzáadjuk a darált mandulát is, végül a vanília kivonatot és addig verjük, amíg egynemű lesz.
  3. Egy 25 cm átmérőjű kerek sütőformát kikenünk vajjal, majd kilisztezzük. Néhány szem málna kivételével, amit a végén díszítésként fogunk használni, a málnát a sütőformában egyenletesen elosztjuk (illetve ugyanezt eljátsszuk a kandírozott narancshéjakkal és a mandulaszeletkékkel), majd ráöntjük a tojásos masszát.
  4. Előmelegített sütőben, légkeveréses üzemmódban, 180 fokon 25 percig sütjük.
  5. Amíg sül a piskóta elkészítjük a szirupot (ha akarjuk). A vizet, a citrom/narancs héját és a levének a felét, a mézet, valamint a szegfűszeget egy lábasba tesszük, felforraljuk és 5-10 percen át főzzük.
  6. Ha letelt a 25 percnyi sütési idő, kb. öt kanálnyi főzőlevet a piskóta tetejére locsolunk és 200 fokon még 5 percig sütjük.
  7. Hagyjuk kicsit kihűlni, majd tálaláskor a tetejét porcukorral meghintjük és málnával (vagy a maradék narancshéjjal és szeletelt mandulával) díszítjük.

Köszönet a receptért Diana Pencznek :)

1 megjegyzés: