2011. október 22., szombat

Pisztáciás-narancsos csokitorta


Mire jó, ha az embernek nincsen nete? Például arra, hogy kicsit "leporolgassa" a számítógépén lévő receptes "könyveket". Mivel a múlt héten nethiányban szenvedtünk, körülnéztem, hogy anno miket is töltöttem le, vagy kaptam ismerősöktől. Rá is akadtam egy nagyon bizalomgerjesztő doksira, ami a Nagy sütisköny gyerekeknek címet viseli. Ahhoz képest, hogy gyerekeknek való receptek vannak benne, azért található benne jócskán olyan, ami nekünk, felnőtteknek is igazi kihívást jelenthet. A könyv maga nagyon tetszetős, igazi "kölkös", játékos. A részfolyamatokat kis rajzos ábrák segítik. Külön cikkek vannak a díszítésről (megjegyzem, tök sokat tanultam belőle), a különféle tészták készítéséről. A receptek is igen változatosak, van benne keksz, pite, muffin, gyümölcskenyér, lepény, torta...
Én most egy torta receptet hoztam kicsit a saját hűtőm tartalmára átalakítva.



Hozzávalók (20 cm átmérőjű tortaformához):

  • 150 gr narancsos étcsoki
  • 75 gr vaj
  • 4 tojás
  • 30 gr liszt
  • 100 gr barna cukor
  • 1 tk. sütőpor
  • 1-1.5 marék durvára tört pisztácia

Elkészítés:

  1. A tortaformát ráhelyezzük a sütőpapírra és körbevágjuk, majd kibéleljük vele a formát, az oldalát pedig kivajazzuk.
  2. Melegítsük elő a sütőt kb 180 fokra.
  3. A csokit tördeljük bele egy hőálló tálba, adjuk hozzá a vajat is, majd gőz fölött olvasszuk meg.
  4. A tojásokat válasszuk ketté, a sárgáját adjuk hozzá a megolvadt vajas csokihoz a cukorral, pisztáciával és a sütőporos liszttel együtt.
  5. Verjük fel a tojásfehérjét. A habot óvatosan adjuk hozzá a csokis masszához, majd az egészet töltsük bele a tortaformánkba.
  6. Kb 20 percig süssük így, majd vegyük ki, és alufóliával fedjük le a tetejét, hogy meg ne égjen a tésztánk. Így süssük még kb 20 percig.
  7. Ha kész, hagyjuk kihűlni, majd vegyük ki a formából és porcukorral, pisztáciadarabokkal díszítsük.

9 megjegyzés:

  1. Narancs, pisztácia, csokoládé...Csakis finom lehet! Nagyon guszta, elegáns sütemény!

    VálaszTörlés
  2. Mennyei kombináció:) Nagyon fincsi lehet, imádom a pisztáciát. Nagyon finom lehet, most szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek az előttem szólókkal, csak finom lehet! De ez már a képről is látszik. :)

    VálaszTörlés
  4. Ó, mindenhol sótlan pisztácia után kutatok, eddig még nem bukkantam rá :( Pedig úgy sütnék valami pisztáciásat! Pl. ilyet!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszi mindenkinek, tényleg nagyon finom volt.

    Bors&Pepper!
    Én is sokáig hajkurásztam, de csak Töröko.ban leltem rá. Ha nem akarsz odáig elmenni érte, ki lehet azt is próbálni, h sima, sós pisztáciát beáztatsz vízbe,hagyod megszáradni, és úgy használod fel. Még sose próbáltam, csak hallottam róla...mindenesetre egy próbát megér :)

    VálaszTörlés
  6. Uhhh, micsoda finomság, ettől kész vagyok, csokis, narancsos, pisztáciás, ide vele! :-)

    VálaszTörlés
  7. Katucikonyha! Üdv itt nálam is :)
    Mi is készek voltunk tőle...pláne attól, h alig van munka vele, és ilyen finom sül ki belőle

    VálaszTörlés