2012. január 1., vasárnap

Inverz kókuszkocka



Üdvözlök Mindenkit 2012-ben!
Nagyon köszönöm nektek, hogy március óta 76-an is csatlakoztatok hozzám rendszeres olvasónak, és persze nagyon örülök nektek is, akik néha-néha idetévedtetek, olvastatok. Remélem ebben az évben is velem tartotok, ígérem, olvasnivalóban-receptben nem lesz hiány.
Legyen nagyon boldog, termékeny, áldásokban, minden féle jóban bővelkedő esztendője mindenkinek!

Évnyitó receptnek pedig egy klasszikust hoztam egy kicsit új ruhába öltöztetve: a jól ismert kókuszkockát ártatlan-fehér bundában.
Recept innen, amikor rátaláltam, szerelem volt első látásra...aztán meg első kóstolásra is :)



Hozzávalók:
  • 14 dkg cukor
  • 1 üvegcse vanília aroma (RUF)
  • 3 tojás
  • 1 csipet só
  • 9 dkg olaj
  • 120 ml tej (+ annyi, amennyit még a tészta megkíván)
  • 25 dkg liszt
  • 2 tk sütőpor
  • 4 ek kakaópor
Csoki bevonathoz:
  • 40 dkg fehér csoki
  • 200 ml tej(szín)
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • rum(aroma) -opcionális

Elkészítés:

  1. A cukrot, a vaníliaaromát és a tojások sárgáját robotgéppel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejet és az olajat is.
  2. Egy másik tálban összeszitáljuk a lisztet, a kakaóport és a sütőport.
  3. Kb 4 részletben immár kézi habverővel hozzáadagoljuk a tojásos masszához a lisztes keveréket.
  4. Legvégül a tojásfehérjét is felverjük a csipet sóval és ezt is óvatosan, fakanállal hozzákeverjük a tésztánkhoz.
  5. Sütőpapíros tepsibe simítjuk a masszát és előmelegített sütőben (kb 175 °C) 25 perc alatt (tűpróba) készre sütjük. Ha kész, rácsra borítjuk és hagyjuk teljesen kihűlni.
  6. A mázhoz a tejet/tejszínt felforraljuk, majd lehúzzuk a tűzről és hozzádobáljuk a darabokra vágott fehér csokit. Addig keverjük, míg a csoki el nem olvad. Ha akarunk, adhatunk hozzá rumot/aromát is.
  7. A kész süteményt vágjuk tetszőleges méretű kockákra, majd mártsuk meg a csokifürdőben, végül hempergessük kókuszreszelékbe. Pár perc alatt megdermed rajta a máz és fogyasztható.
Nemrégiben Teakertnél lettem figyelmes a kókuszkocka "csajos" variációjára, a Pink Lamington-ra. Nekem nagyon bejön ez a változat is, kukkantsátok meg, ha tehetitek.

13 megjegyzés:

  1. Teánál megtetszett a Pink verzió, de ez a kifordított-fordított variáció is nagyon jól hangzik, és guszta! Boldog Új Évet! :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper!! Én is kinéztem mindkettőt, de lebetegedtem, így szilveszterre "csak" egy gyors golyó készült. :) Boldog Új Évet Neked is! :)

    VálaszTörlés
  3. B.Ú.É.K.:)És nagyon guszta ez a kokuszkocka, én is készítettem, de csak hagyományosat:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük a kókusz kockát a sima változat a párom kedvence...de ez a recept is nagyon tetszik el is mentettem és ki fogom próbálni..:):)

    VálaszTörlés
  5. Hankka! Akkor ajánlom mindkettőt kipróbálásra... remélem bejön majd.

    Csilla! Gyógyulj meg hamar, aztán hamar csináld meg mind2 variációt :) Kíváncsi vagyok, neked mennyire fog ízleni.

    Kati! Nagyon szeretem a hagyományosat is..elfogadnék belőle 1-2 kockával.

    KATA! Üdv nálam :) Remélem ez a variáció is siker lesz a párodnál (is)

    VálaszTörlés
  6. De jól néz ki! Nagyon ötletes! BÚÉK! :-)

    VálaszTörlés
  7. Boldog új évet Nektek!!!
    Már én is láttam ezt a sütit valahol máshol, s jó, hogy eszembe juttattad. Szuper recept!

    VálaszTörlés
  8. BUÉK!! Sok finom receptet a jövőben is!

    VálaszTörlés
  9. BUÉK! Örömmel olvasgatlak és nézegetem a képeid.)) Ennél nekem full furcsa, hogy a fehércsoki ennyire fed. Nekem a síma mézes tök átütött a rózsaszínen-az elsőn. Bár az csak vajas külsőt bírt és ételfestékem sem volt itthon.

    VálaszTörlés
  10. Tea! Azért ez sem fed ám -legalábbis nálam- tökéletesen, ez látszik is szerintem.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek!
    Boldog új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

    VálaszTörlés
  12. Hűűűű, de jól néz ki! Nagyon szeretem a kókuszkockát! :)
    Boldog új évet!

    VálaszTörlés
  13. Köszi Szilabi! Neked is, és üdv nálam :)

    Ditta! Nektek is boldog új évet!

    VálaszTörlés