2012. szeptember 24., hétfő

Narancsos-pisztáciás bonbon

 

Még a nyár derekán láttam Katucinál egy pisztáciafagyi receptet. Na ne mondom, az is azonnal beindította a pavlovi reflexeket, de ami igazán kiütött, az a fagyialapnak szolgáló pisztáciapaszta volt. Nem érdekelt, hogy nyár van, dög meleg, én akkor is bonbonba akartam belecsalogatni ezt a nagyon finom krémet.
Amint egy kicsit hűvösebbre fordult az idő, már vettem is elő a bonbonformáimat, daráltam a pisztáciát, és hűtöttem a narancsos ganache-t :)
Nagyon szuper a pisztácia-narancs együtt! Próbáljátok ki, ha tehetitek!



Hozzávalók:

- a pisztáciapasztához: lsd. itt

- a narancsos ganache-hoz:
  • 2-3 db kandírozott narancshéj
  • 0.5 dl tejszín
  • 10 dkg fehér csoki
- a bonbonhoz:
  • 20 dkg étcsoki
  • 2 gr porított kakaóvaj

Elkészítés:
  1. Először a ganache-t készítem el. A tejszínt felforralom, majd beleteszem a narancshéjakat és lefedve hagyom kihűlni, majd beteszem a hűtőbe legalább 2-3 órára. Ezután kiveszem a narancshéjakat, összedarabolom, majd visszadobom a tejszínbe, és az egészet felforralom. Ráöntöm a fehércsokira, és szép simára keverem. Ismét kihűtöm.
  2. A pisztáciapasztánál a fenti linken megadott módon járok el. Nálam 80-20% arányban a pisztácia volt nyerő a mandulával szemben.
  3. A bonbonhoz a csokiburkot  így készítem el
  4. Töltésnél először egy kis pisztáciapasztát teszek a bonbonhüvelybe, majd rá egy kevés narancsos ganache-t. Ha az összessel végeztem, beteszem a hűtőbe, hogy a krémek megdermedjenek. A végén pedig lezárom a bonbonokat, és kb 1 óra hűtés után kipotyogtatom a kész pralinékat a formából.

 

8 megjegyzés: