2013. február 28., csütörtök

Citromos-vaníliás tejespite

 

Régóta szemezek már a tejespitével, de azt hiszem kellett ez az iszonyat unalmas nap, hogy végre rászánjam magam és megcsináljam. Kb 4-5 perces keverem-kavarom után már ment is a sütőbe. 40 perc után pedig véget ért az iszonyat unalmas nap iszonyat unalmas része :)
Próbáljátok ki ti is, már aki eddig még nem tette, nagyon jó hűtőürítős (soknapos gyümölcsök is potyoghatnak bele), váratlan vendégvárós, vagy unaloműzős édesség :)

Örök hála Ízharmonikusnak, hogy éppen ma tette fel a receptjét a blogra, pár órával később már nálam is belengte a lakást a vaníliás-citromos illatfelhő.
Nálam fél adag készült egész adagnyi vaníliával és plusz ráadás citrommal.

 


Hozzávalók:
  • 7.5 dkg cukor
  • 1 csomag Bourbon vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csipet só
  • 2 db tojás
  • fél liter tej
  • 15 dkg liszt
  • kevés vaj (a forma kikenéséhez)

Elkészítés:
  1. A tojásokat a cukrokkal, a citromhéjjal, és az icipici sóval jó habosra felverjük.
  2. 3-3 részletben folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a lisztet és a tejet is.
  3. 190 fokra előmelegítjük a sütőt, a tepsit/jénait/piteformát kivajazzuk, majd beleöntjük a masszát.
  4. 10 percig 190 fokon sütjük a pitét, majd 170 fokra visszavesszük a hőfokot, és így sütjük még úgy 30-40 percig.
  5. Porcukorral megszórva, gyümölccsel, lekvárral, Nutellával...tálaljuk.
 

12 megjegyzés:

  1. De régen csináltam tejespitét! Kipróbálom ezt a receptet tutkó. A mennyiségek akkor a fél adagnak felelnek meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, fél adag. Láthatod is Ízharmónikus blogján, hogy neki sokkal vastagabb lett a "tésztája". Hajrá, remélem ízleni fog :)

      Törlés
  2. Nyamm-nyamm! :o)) Olyan finom, én is szeretem, habár ritkán jut eszembe, pedig egyszerű desszert... Áfonya, de várom már a frisset!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, én most ettem először friss áfonyát (oké, ez fagyasztóból került a sütire, de anno még frissiben is megkóstoltam), nagyon finom gyümölcs, és olyan kis dekoratív :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy pont jókor talált be a receptem! Nagyon gusztusos lett, én is ki fogom próbálni ezt a citromos változatot :)!
    Ja,és gyönyörűek a képeid, párszor elidőztem már a blogodon ;)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi még egyszer a receptet, tényleg nagyon tuti :)

      Törlés
  4. Nagyon kívánatos! Egyszer már sütöttem tejes pitét, a kíváncsiságtól hajtva. Nagy sikere volt, mégsem lett ismétlés, még. De ez a citromos változat kihozza belőlem a sütési vágyat:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a jó ebben, hogy szerintem ezerféleképp lehet variálni. Gyümölcsökkel, csokipasztillával, kókusszal, fahéjjal, de én még akár rózsavízzel (+kardamom?) is el tudnám képzelni.

      Törlés
  5. Egyszer én is sütöttem, és isteni volt. Most megint kedvet kaptam hozzá!:-)) Nem is tudom, miért nem csináljuk sűrűbben, és a gyümölcsök miatt még változatosan is elkészíthető.:-)

    VálaszTörlés
  6. Képzeld, én sósan szoktam készíteni a tejespitét! Édesen még sose próbáltam, de nem lehet rossz!
    Szépek a fotóid, főleg az utolsó - üres tányér - nagyon kifejező!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan, sósan??? Fincsi lehet úgy is. Lehet, h kipróbálom :)

      Törlés