2011. március 25., péntek

Házi májkrém


Nagyon szeretem a jó, házi, hízott (leginkább kacsa)májat roston sütve friss, ropogós kenyérrel...huh, máris összefut a nyál a számban már csak az említésére is.
Tudják ezt jól az Otthoniak is, ezért -mivel itt felénk nem könnyű az ilyesmit beszerezni - mire Hazamegyünk, már ott, a mélyhűtőben várják jó sorsukat a szebbnél szebb darabok.
Legutóbb az egyik méltóságos tyúkanyó eme tartozékát csinálta meg nekem Anyukám...már nem is tudom, mióta nem ettem igazi jó májkrémet. Mindenképp szerettem volna itt, Spanyolhonban is elkészíteni, és bár ez marhamájból van, meg kacsazsír nélkül, de így is visszaadja azt az Otthoni, Anya keze munkája érzést.





Hozzávalók:
  • 2 db jókora marhamáj szelet (sajnos dekára nem tudom, elfelejtettem lemérni, de saccra olyan 15 dkg lehetett)
  • fél csomag vaj
  • jó sok majoranna
  • 3 gerezd fokhagyma
  • jó minőségű olívaolaj

Elkészítés:
  1. Beletesszük a vajat egy lábasba és elkezdjük olvasztani.
  2. A májat falatnyi darabokra vágjuk, a fokhagymát lereszeljük és hozzádobjuk a megolvadt vajhoz. Belemorzsoljuk a majorannát is.
  3. Addig sütjük, míg a májunk el nem készül :) Ekkor lekapcsoljuk a gázt és leturmixoljuk. Ha szükséges, még cseppenthetünk hozzá olívaolajat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése