2011. március 8., kedd

Fűszeres kéregben sült aranydurbincs

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk itt Spanyolhonban, hogy tengerrel rendelkező ország lévén igen változatos a friss hal- és egyéb herkentyű populáció a helyi piacokon, ill nagyobb boltokban.




Érdekes módon azonban alig-alig lehet halfűszert kapni felénk.
Mivel szeretjük a jó fűszeres, omlós halhusit, ezért Otthon beszereztem a legtutibb fűszereket. Apósomat kikérdeztem a mikéntekről, hogyanokról, és nekiálltam jómagam is kikísérletezni az Ízharmóniát.
Jelentem, sikerült, és azóta is már több ízben került asztalunkra ez a fenséges fogás kizárólag durbincsból...mer' azt szeretjük, és mer' alig van benne szálka.



Noszóval akkor a recept:

Hozzávalók (2 főre):
  • 2 közepes méretű aranydurbincs
  • néhány evőkanál olívaolaj
  • 2 db citromkarika
  • 2 gerezd fokhagyma
  • és a fűszerek :) most ne tessék nagyon megijedni, de sok lesz. Én 2 féle keveréket használok, azoknak a hozzávalóit sorolom most fel: só, bazsalikom, petrezselyem, majoranna, turbolya, édeskömény, snidling, kapor, babér, tárkony, rozmaring és bors.

Elkészítés:
Tisztítsuk meg a halakat és ejtsünk rajtuk 2-3 bevágást.
A fűszereket keverjük el olívaolajjal és kenjük be vele jól a halakat kívül-belül.
Helyezzünk rá 1-1 citromkarikát, szórjuk meg lazán a darabolt fokhagymákkal és vékonyan olajozott tepsibe helyezzük őket.
Fél órát hagyjuk állni, majd locsoljuk meg egy kevés olívaolajjal és kb 180 fokon süssük készre őket.

Rizzsel és tartármártással tálaljuk.


1 megjegyzés:

  1. Itt a szomszédban, Portugáliában is kedvelt hal a durbincs. Nekem a kedvencem!! Biztos kipróbálom így, füszeresen is!

    VálaszTörlés